Pośrednictwo pracy – zakres usług

pośrednictwo pracyFirma może poszukiwać pracowników samodzielnie lub z pomocą wyspecjalizowanych pośredników rynku pracy. z ich usług korzystają zarówno małe podmioty, nie posiadające działów HR, jak i duże korporacje.

Pośrednictwo pracy

Na rynku pracy istnieją podmioty, które są pośrednikami pomiędzy pracodawcami a poszukującymi pracy. Usługi tego typu świadczą jednostki państwowe – urzędy pracy- oraz podmioty prywatne – agencje pracy. Główna różnica to fakt, że urzędy oferują swoje usługi za darmo dla obu stron, agencje pobierają opłaty od firm poszukujących pracowników.

Zakres usług

Usługi pośrednictwa pracy w podmiotach państwowych i prywatnych są udzielane w podobnym zakresie, gdyż są one zdefiniowane w przepisach prawnych. Są to:

– pomoc w przygotowaniu ofert pracy,

– upowszechnianie ofert pracy,

– poszukiwanie odpowiednich kandydatów na oferowane stanowiska,

– tworzenie baz danych ofert pracy i osób poszukujących zatrudnienia,

– organizowanie targów pracy gdzie mogą spotkać się poszukujący pracy z pracodawcami.

Oczywiście te usługi to tylko niewielka część zadań wykonywanych przez urzędy. Także agencje pracy oferują znacznie więcej, jak chociażby szeroki zakres usług związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.