Rynek pracy ma dwa rodzaje uczestników: poszukujących pracy i oferujących pracę. Istnieją także instytucje pośredniczące, ułatwiające spotkanie się obu stron i zwieranie umów.
Szukanie pracowników
Proces rekrutacji i zatrudnienia jest czasochłonny i kosztowny. Jego przeprowadzenie może stanowić problem zwłaszcza dla firm małych, nie posiadających własnego działu HR. Wysokie jego koszty będą towarzyszyć szczególnie firmom, które mają szybką rotację pracowników np. call center. Agencja pracy tymczasowej Poznań może być zatem dobrym rozwiązaniem dla takich firm z tego regionu. Agencje oferują swoje usługi w zakresie:
– przeprowadzenia rekrutacji pracowników,
– zatrudnienia i prowadzenia pełnych spraw kadrowych pracowników,
– szkoleń z zakresu HR.
Szukający pracy
Skorzystać z usług agencji pracy tymczasowej Poznań mogą także osoby poszukujące pracy tymczasowej. Podmioty te bowiem posiadają szerokie bazy danych pracodawców zatrudniających w danym regionie. Złożenie swojego CV w takiej agencji pozwala na oszczędność czasu dzięki temu, że nie trzeba chodzić do każdej firmy odrębnie. Jest to także dobra opcja dla osób nowych na danym rynku pracy, np. gdy dopiero co się sprowadziły do miasta.